El grup municipal d'Esquerra Republicana a l'Escala critica que el govern prorrogui la concessió de la zona blava fins a final de temporada, i retreu als socialistes d'actuar amb manca de previsió. La formació, durant una entrevista als mitjans municipals, també ha revelat que s'han executat menys del 20% de les inversions contemplades en el pressupost municipal de l'any passat, i que el Pla Local d'Igualtat s'ha elaborat d'esquena als partits de l'oposició.
La concessió de la zona blava, encarregada a l'empresa Continental, finalitza al juliol, quan l'Escala arriba a triplicar la seva població habitual. Per aquest motiu, l'equip de govern portarà a aprovació, en el pròxim ple municipal, allargar el contracte d'explotació fins a final de temporada. Un moviment que no ha agradat al grup a l'oposició d'Esquerra Republicana, que durant l'entrevista a la Casa de la Vila, ha retret als socialistes d'actuar amb manca de previsió.
En aquest sentit, els independentistes han recordat que "la gestió de la zona blava aporta un benefici net de més de 400.000 euros" a la companyia. Amb la pròrroga del contracte, el partit ha revelat que el municipi només n'ingressarà la meitat.
Durant l'entrevista, Esquerra Republicana també ha criticat el superàvit, que s'ha registrat arran de la liquidació del pressupost municipal de l'any passat, i apunta que actualment hi ha aquests diners sobre la taula, perquè s'han executat menys del 20% de les inversions previstes en els comptes. En aquest sentit, consideren que "no s'han gestionat bé els recursos", i posen com a exemple, projectes que s'han quedat al tinter, tals com l'actuació a l'Estany de Poma, l'ampliació de l'aparcament de Plaça Catalunya, o partides en habitatge social.
D'altra banda, els independentistes han posat sota el focus el primer Pla Local d'Igualtat de Gènere i LGTBIQ de l'Escala. Si bé és cert que és una eina que des del partit valoren positivament, també posen en entredit alguns dels seus continguts, i afegeixen que el document s'ha elaborat unilateralment, sense escoltar l'opinió dels grups a l'oposició. És per això, que resten amatents al seu desplegament, i posteriors resultats.
En aquesta matèria, Esquerra Republicana defensa que es creï una regidoria en el municipi, dedicada exclusivament a la igualtat. Una reivindicació que, de fet, està inclosa en el document. A més, consideren que el govern ha d'impulsar polítiques transversals en igualtat, i que no es deixin, diu, "com una cosa més dins de serveis socials".