Publicitat
Publicitat

L'Àrea Bàsica de Salut de l'Escala incorpora una dietista nutricionista

L’Àrea Bàsica de Salut de l’Escala incorpora  la figura de la dietista-nutricionista en el marc del Pla d’enfortiment i transformació de l’atenció primària i comunitària que desenvolupa la Regió Sanitària de Girona. El  Pla es concreta a través del Programa per a la promoció d’una alimentació saludable entre la població i per prevenir els factors de risc per a la salut associats a una mala alimentació.

Una bona alimentació és un ingredient imprescindible per gaudir d'una bona salut.D'aquí que cada vegada agafi més pes dins les àrees bàsiques de salut el paper dels dietistes-nutricionistes.A l'ABS l’Escala aquesta funció la desenvolupa la professional Cristina Aguilera, que s’ocupa de tasques relacionades amb la prevenció i el tractament de problemes vinculats amb una mala alimentació.No es tracta que a partir d'ara els usuaris del CAP puguin demanar hora per la dietista, la seva funció és la promoció d’hàbits saludables des de una vesant comunitària, fent especial èmfasi en la població amb major vulnerabilitat socio-econòmica.La funció d'aquesta incorporació s’orienta també a reforçar la tasca dels professionals d’infermeria i medicina de l’equip d’atenció primària de l’Escala.

Una mala alimentació genera problemes de salut, uns problemes que s'atribueixen a la indústria alimentària i al ritme de vida actual.

Actualment estan en marxa diverses sessions grupals i tallers, entre elles una dedicada al pre i post part, segons els professionals un bon punt per iniciar canvis en l'alimentació a nivell familiar, o una dedicada a dones marroquines que volen conèixer els hàbits alimentaris de proximitat.Segons les darreres dades de l’Enquesta de Salut de Catalunya els anys 2020 i 2021 a Girona, la meitat de les persones  entre 18 a 74 anys tenia excés de pes, un 35 %  sobrepès i el 14 % obesitat. 



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar