Ja han començat les classes dels cursos de català per a estrangers que ofereix el Consorci de Normalització Lingüística a l'Escala. Compten amb 80 alumnes. Les classes que han començat ara s'allargaran fins al febrer i després es tornaran a obrir inscripcions per als que es faran a la primavera.
Fa 15 dies que han començat les classes de català que el Consorci de Normalització Lingüística programa per a estrangers que volen aprendre la llengua. A l'Escala, s'imparteixen al tercer pis de Can Masset i compten amb l'assistència d'una 80 de persones. Aquesta és la primera tongada de cursos, després al febrer es tornaran a obrir inscripcions per a la seva tanda de classes.
Aquests cursos volen ensenyar les eines bàsiques als nouvinguts perquè puguin integrar-se i comunicar-se en català.
La dificultat de les classes no rau tant en la llengua sinó en el fet que els alumnes vénen de països molt diferents amb llengües maternes diverses.
A més del cursos presencials, el Consorci de Normalització Lingüística també ofereix cursos en línia i l'opció combinada.